Veelgestelde vragen / FAQ

Wat kan ik op ParkinsonConnect?

ParkinsonConnect is hét platform dat parkinsonpatiënten, zorgverleners en geïnteresseerden rondom de ziekte van Parkinson online met elkaar verbindt. Delen van kennis en ervaringen met lotgenoten en zorgverleners staat er centraal. Dit doen we in verschillende online groepen waarin we onder andere via fora of chats met elkaar communiceren – een account aanmaken is hiervoor noodzakelijk.
ParkinsonConnect is onderdeel van ParkinsonNet, een landelijk netwerk van zorgverleners die gespecialiseerd zijn in de ziekte van Parkinson en parkinsonismen. Dit biedt een betrouwbare en veilige omgeving met goede ondersteuning. ParkinsonNet zorgverleners werken effectiever samen op ParkinsonConnect. In uw regionale groep maakt u makkelijk contact met uw collega’s en deelt u eenvoudig informatie. In de speciale groep voor ParkinsonNet zorgverleners vindt regelmatig een blog van een expert uit het parkinsonveld. Zo blijft u als zorgverlener op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de ziekte van Parkinson.

Waar kan ik terecht als ik vragen van technische aard heb over ParkinsonConnect?

Voor vragen van technische aard, bijvoorbeeld als u e-mailmeldingen wilt uitzetten, is uw startpunt de ‘help’-groep binnen ParkinsonConnect.
Een aantal inhoudelijke vragen zijn daar al beantwoord, maar mocht uw vraag er niet bij zitten dan kunt u daar ook een bericht plaatsen met uw vraag en/of probleem.

Wie kan gebruik maken van ParkinsonConnect?

ParkinsonConnect is een online platform waar ParkinsonNet zorgverleners, zorgverleners, patiënten en geïnteresseerden in de ziekte van Parkinson gebruik van maken. We bedienen deze gebruikers optimaal door hen in te delen in verschillende groepen. Zo zijn er ParkinsonNet regiogroepen die exclusief toegankelijk zijn voor ParkinsonNet zorgverleners en samenwerking faciliteren maar is er ook een grote Parkinson groep waar iedereen toegang tot heeft: een plek waar kennisdeling en van leren van elkaar centraal staat. Na het aanmaken van een ParkinsonConnect account wordt u automatisch ingedeeld in de juiste groepen.

Hoe maak ik een account aan voor ParkinsonConnect?

U maakt via de rode knop ‘Account aanmaken’ een account aan. Klik hier om direct naar het account aanmaken formulier te gaan.

Ik kan niet meer inloggen in mijn account, wat nu?

Weet u uw wachtwoord niet meer? Gebruik dan deze link.
Weet u uw gebruikersnaam en/of e-mailadres niet meer? Wij helpen u graag verder via dit formulier.

Ik ben ParkinsonNet zorgverlener en mis toegang tot groepen

Wij doen ons best om u zo spoedig mogelijk toegang te verlenen tot de juiste groepen in geval van een wijziging in regio, behandellocatie of een nieuw ParkinsonConnect account et cetera. Dit doen wij op basis van onze ledenadministratie – zorg er daarom altijd voor dat u wijzigingen aan ons doorgeeft.
Gebruik dit formulier om aan te geven welke groepen u mist.

Heb ik voor ParkinsonConnect en ParkinsonNet dezelfde inloggegevens of verschillen deze van elkaar?

Voor de website van ParkinsonConnect gebruikt u doorgaans andere inloggegevens dan voor de website van ParkinsonNet. De gegevens die u aanpast in uw profiel van ParkinsonNet zijn niet van toepassing bij ParkinsonConnect.

Toch kan het zo zijn dat u voor beide websites hetzelfde wachtwoord heeft ingesteld. Wij raden dit, vanuit een veiligheidsoogpunt, af.

Zijn alle bestanden die voorheen op MijnParkinsonZorg stonden bereikbaar vanuit de communities op ParkinsonConnect?

Van alle communities (ook wel groepen) die zijn overgeplaatst naar ParkinsonConnect zijn alle bestanden beschikbaar voor gebruik.

Is de beveiliging met een gebruikersnaam en wachtwoord net zo goed als het inloggen met de UZI- pas of kunnen anderen hierdoor mijn privéberichten lezen?

Privéberichten binnen ParkinsonConnect zijn niet zichtbaar voor anderen. Daarnaast is het uitwisselen van informatie binnen ParkinsonConnect minstens zo veilig als via e-mail, maar hangt dit wel voor een groot deel af van hoe u uw wachtwoord instelt. Ons advies is dan ook om een goed en veilig wachtwoord te kiezen. Een veilig wachtwoord bestaat uit minimaal 5 karakters, hoofdletters en vreemde karakters (bijvoorbeeld &, ! of ?). Voor het instellen van uw wachtwoord kunt u het best een combinatie van letters en cijfers kiezen die in geen enkel opzicht een verband hebben met uw gebruikersnaam of e-mailadres. Daarnaast raden wij aan een wachtwoord te gebruiken dat u nog niet voor een andere website gebruikt.

Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden?

We helpen u graag verder op deze pagina.

Contact

Voor vragen kunt u contact opnemen met de helpdesk via het contactformulier.

Wij streven ernaar uw vragen binnen vijf werkdagen te beantwoorden.

De helpdesk is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 13.00 tot 17.00 uur op 024-3614701.

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht